PT-tipset

Här får du övningar och inspiration från våra personliga tränare. Perfekt för dig som vill få nya idéer och variera din träning! Låt dig inspireras, eller varför inte boka en tid med någon av dem.



Majas bästa motivationstips till träning (som håller i längden).

  • Kanske känner du dig supermotiverad efter sommaren och riktigt längtar efter att få komma igång ordentligt med din träning? Härligt, njut av den känslan! Men – ett vanligt misstag är att gå ut för hårt i början, så att omställningen blir för stor och svår att bibehålla. Så utgå ifrån dina förutsättningar, och hitta en REALISTISK träningsnivå som är möjlig att fortsätta med på lång sikt – ja allra helst hela livet! (kom ihåg att två träningspass per vecka under en hel termin är många fler än fyra träningspass per vecka i en månad.. )
  • Händer det ibland att de träningspass du hade planerat inte blir av? Tänk igenom din prioriteringsordning. Var på din priolista kommer din träning? Om du har hoppat över ett pass – reflektera kring vad du gjorde istället och om det verkligen var viktigare än din träning?
  • Ingen är motiverad jämt, så förvänta dig inte att du ska längta efter varje träningspass. Ibland tar det emot, så är det. Träna då på att inte förhandla med dig själv – bara gör´t ändå! Och påminn dig om att du ångrar aldrig ett träningspass efteråt – eller hur?
maja-9814
Maja Björkebäck
Personlig Tränare